Naar school

2 oktober 2018 - Mombasa, Kenia

Hoe ziet een gewone les in Kenia er nu eigenlijk uit? Worden de werkvormen vanuit de workshop ook toegepast in de praktijk? Vandaag gaan we het ontdekken. We brengen een bezoek aan 4 ECD (head)teachers.

Op elke school worden we hartelijk welkom geheten. Uiteraard mag een bezoek aan de headteacher van de Primary school niet ontbreken, maar na deze formaliteit richten we ons op het onderwijs aan de kleuters (ECD). Trots vertellen de ECD teachers (vaak terwijl ze lesgeven aan 30 tot 70 kinderen!) over hun klas. En ook hier wordt duidelijk dat de kwaliteit van onderwijs staat of valt met de leerkracht... Kijk je echt naar wat dit kind nodig heeft en probeer je je aanbod hier op af te stemmen (zonder enige middelen of zelfs meubilair) of werk je volgens de handleiding (het curriculum).

Ook al liggen de scholen heel dichtbij, we zien onderweg een prachtig stukje Kenia. En we ontdekken een parel van een ECD teacher!

1. John van Wanroij:
    2 oktober 2018
    Mooi verhaal weer marcella!
  2. Ini:
    2 oktober 2018
    Heerlijk om mee te mogen maken Marcella.
  3. Henry v L:
    2 oktober 2018
    Hoezo, volle klassen hier in Nederland ! ! !
    Overvolle klassen kan volgens mij ook niet....... in de buitenlucht?
    Gr.
  4. Monique Jacobs:
    2 oktober 2018
    Mooi geschreven en de foto's veel zeggend. Wat een indrukken, phoe phoe.
  5. Marian:
    2 oktober 2018
    Wauw Marcella, wat een mooie ervaring. Leuk om je zo te mogen volgen.
  6. Karin:
    3 oktober 2018
    Marcella, wat een prachtige foto's en wat een belevenis. Geweldig!
  7. Elly:
    4 oktober 2018
    Wat een geweldige ervaringen doe je op. Genieten en leren. Verschillen en overeenkomsten zien en gebruiken om verder te komen in "onderwijsland" jezelf verder te ontwikkelen en te groeien. Bijzonder! 🌍🌎🌏
  8. Irma:
    5 oktober 2018
    Echte leerkrachten met passie over de hele wereld maken kinderen rijk❤