Workshop dag 1

30 september 2018 - Mombasa, Kenia

Tijdens het gesprek met ECD officer Emma bleek onze voor informatie al niet meer te kloppen; de locatie, het aantal deelnemers en de begintijd was veranderd en er zou geen ondersteuning vanuit de staf (officer en facilitator) zijn. Benieuwd hoe het vandaag allemaal echt gaat verlopen (of weer aangepast zou zijn), gingen mijn maatje Karin en ik op weg.

Al voor 8 uur waren de eerste head teachers aanwezig. Alleen de officer zelf kwam te laat... Om half 9 gingen we van start. Af en toe liep er nog iemand binnen en rond teatime hadden we 38 enthousiaste deelnemers, een officer en facilitator!

Wat een geweldige dynamiek en heerlijke sfeer hangt er in deze groep! Er wordt gretig met elkaar overlegd en gediscussieerd. Er wordt gelachen, gedanst en gezongen. Aan alle activiteiten, maar zeker de energizers (spellen) tussendoor, wordt enthousiast deelgenomen. Voor ons vraagt het enorm veel flexibiliteit en creativiteit. Telkens opnieuw het aanbod afstemmen op de groep en ter plekke activiteiten aanpassen of nieuw bedenken.

Maar wat een fantastische ervaring...

1. Irma:
    30 september 2018
    De kleurrijke ervaringen en dynamiek stralen vd foto's af. Mooi!
  2. Maarten:
    Fantastisch Marcella!
  3. John van Wanroij:
    30 september 2018
    Geweldig om te zien welke stappen je maakt. De warmte van de groep spat van de foto's.
    Zo ver weg, maar met de wifi bellen toch ook dichtbij.
    Geniet ze! Enne, don't forget:
    Life is what happens to you while your making other plans.
    Veel liefs van ons.
  4. Betty Roelofsen:
    30 september 2018
    Zo kleurrijk, enthousiasme en zo samen!!
  5. Dianne witte:
    3 oktober 2018
    Nu kun je laten zien hoe flexibel en creatief je bent. Super om de kinderen en leraren daar zo goed te kunnen helpen. En ik zie foto's van de zee en het strand. Wat mooi!